Prijs voor afstudeerders International Business and Languages

Duizend euro en een kans op een baan. Dat is de prijs die vierdejaarsstudenten International Business and Languages (IBL) in Den Bosch kunnen winnen. De Academie voor Marketing en elektronicagroothandel Amacon hebben de Triple A-Award ingesteld.

Alle afstudeerwerkstukken van de studenten IBL met een cijfer hoger dan een 7 worden genomineerd. Een jury selecteert de drie beste. Zij houden een presentatie tijdens de diploma-uitreiking, waarna de winnaar wordt gekozen.
Het bedrijf Amacom is gevestigd in Schijndel en handelt in consumentenelektronica, zoals audiovisuele apparatuur, fototoestellen en witgoed. Het wil de marktleider in Europa worden. Verschillende afgestudeerde IBL’ers werken voor het bedrijf.
De criteria waarop de afstudeerwerkstukken worden getoetst zijn: de kwaliteit van het onderzoek, de toepasbaarheid voor het bedrijf, de presentatie en de relatie tussen theorie en praktijk. De jury bestaat uit de directeur van de academie, de directeur van Amacom en een vertegenwoordiger van de Kamer van Koophandel. (GR)