Tentamens in een tent

Een groot deel van de tentamens aan het eind van het vierde blok gaat plaatsvinden in twee forse tenten op het grasveld achter Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Dat is het plan om de weggevallen ruimtes tijdens de verbouwing op te vangen. Ook de diploma-uitreikingen van de academies gebeuren in de tenten.

Op maandag 13 juni begint de verbouwing van het hogeschoolgebouw. Daardoor zijn een aantal lokalen en andere ruimtes niet bruikbaar voor het onderwijs. Door middel van twee tenten van 600 en 300 vierkante meters, wil men het ruimtegebrek oplossen. De benodigde vergunningen zijn bij de gemeente aangevraagd.
De gevaartes zullen ongeveer een maand blijven staan: van medio juni tot begin juli. Volgens bouwcoördinator Ton Vissers beschikken de tenten over verwarming. ‘Maar als het goed is hebben we die niet nodig.’
Vanwege de bouwwerkzaamheden wordt de mediatheek gehuisvest in C004 en C006 en is gesloten van 30 mei tot en met 10 juni. De computerzaal C006 verhuist naar de C-gang op de derde verdieping. (GR)