Tienduizend handtekeningen tegen leerrechten

Studentenorganisaties LSVb en ISO hebben gisteren tienduizend handtekeningen aan de vaste kamercommissie voor onderwijs overhandigd. De handtekeningen ondersteunen de eisen van de bonden tegen het leerrechtenplan van Rutte en voor meer inspraak.

Met de actie van gisteren komt nog geen einde aan de studentendemonstraties. Op 27 april staat een demonstratie op het Haagse Malieveld op de agenda. Daaraan zullen volgens de bonden 20.000 studenten meedoen.
Een woordvoerder van de gemeente Den Haag verwacht geen problemen. In november 2002 blokkeerde burgemeester en oud-onderwijsminister Deetman op het laatste moment een demonstratie tegen Ruttes voorganger Annette Nijs. De studenten weken toen uit naar Amsterdam. (TdO/HOP)