Aanmelden tentamens in Den Bosch vervroegd

Studenten in Den Bosch moeten zich eerder inschrijven voor de tentamens vanwege de verbouwing van het hogeschoolgebouw. Tot en met zondag 15 mei kunnen zij zich aanmelden.

Op maandag 13 juni begint de verbouwing van het pand aan de Onderwijsboulevard. Door de verwachte geluidsoverlast en een gebrek aan lokalen, vinden de tentamens van blok 4 buiten de deur plaats. Om de planning en organisatie goed te laten verlopen, is besloten dat de studenten zich eerder moeten aanmelden.

Doorgaans betekent dit een vervroeging van twee weken ten opzichte van het jaarrooster. Dat geldt voor alle studenten van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch (inclusief HBO-Rechten in Den Bosch; HBO-Rechten in Tilburg valt buiten de maatregel).

De Bossche studenten zijn de afgelopen weken via mailtjes op de hoogte gebracht en de inschrijving is al behoorlijk op gang gekomen, zegt Jolanda Vermeeren van de afdeling Roosteren en Tentaminering (RET).

De tentamens vinden waarschijnlijk plaats in twee grote tenten op het grasveld achter de hogeschool. Mogelijk wordt een deel van de tentamens in een locatie in de stad gehouden. ‘Dat is nog geen tien minuten fietsen’, zegt de RET-medewerkster. (GR)