Britse studenten eten groente en vis voor examen

Studenten in Groot Brittannië hebben vis, groenten en fruit ontdekt als pepmiddel voor de hersenen. Sommige soorten zijn niet aan te slepen, zo vlak voor de examenperiode. Zo is vandaag in dagblad Trouw te lezen.

Managers van grote supermarktketens vermoeden dat de soms zeer hoge groeicijfers te danken zijn aan de naderende examens in juni. Zo meldt Tesco, de grootste supermarktketen van Groot Brittannië, dat de verkoop van zwarte bessen met maar liefst 131 procent is toegenomen vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar. Ook is er een groei te zien in de verkopen van schol (56 procent), tonijn (52 procent), zalm (47 procent), avacodo’s (39 procent), paprika’s (25 procent) en spinazie (21 procent).
Volgens de supermarkten zijn de gekochte producten goed voor de werking van de hersenen. Zij bevatten veel vitaminen en mineralen. Tesco overweegt een speciale hoek in te richten waar het ‘hersenvoedsel’wordt verkocht. (CB)