Dames scoren goed tijdens betonkanorace in Zwolle

Tijdens de betonkanorace afgelopen zaterdag in Zwolle sleepten de Tilburgse en Bossche studentes meer prijzen in de wacht dan de heren.

Op de lange afstand werd het damesteam uit Tilburg eerste. Bij de sprint werd ze derde. De Bossche dames behaalden op de lange afstand de derde prijs.
‘Dat de studentes zoveel prijzen binnenhaalden, komt niet, omdat ze beter zijn dan de heren’, zegt Esther Colijn, voorzitter van de Tilburgse betonkanovereniging Trivoor. ‘De heren hebben gewoon meer concurrentie, omdat er meer mannelijke deelnemers zijn.’

Behalve de prijs voor de lange afstand ontvingen de Bossche kanovaarders ook de pechprijs. ‘Een team sloeg telkens om, maar ze probeerde desondanks toch in de race te blijven’, verklaart Joost van Pelt van de betonkanovereniging in Den Bosch. Daarnaast kreeg de vereniging ook nog de constructieprijs, omdat de makers kleurstoffen in het cement hadden gedaan waardoor de boot rood en geel kleurde in plaats van grijs. (CB)