Erica van Mook wint illustratieprijs

Met haar zelfgeschreven en geïllustreerde kinderboek heeft kunststudent Erica van Mook uit Breda de illustratieprijs gewonnen. In september ligt haar boek ‘Tiggel de tovenaar’ in de winkel.

Ongeveer vijftien vierdejaarsstudenten Illustratieve Vormgeving in Den Bosch en Breda deden mee aan de wedstrijd, die uitgeverij Mo’Media in Breda uitschreef. De opdracht was een verhaal en illustraties te bedenken bij Magie, het thema van de kinderboekenweek. De wedstrijd was een onderdeel van het eindexamen. Drie maanden zijn de studenten ermee bezig geweest.

Het boek ‘Tiggel de tovenaar’ van Erica van Mook is gekozen tot beste boek. Het verhaal gaat over een tovenaar die als baan heeft de wensen van de dorpsbewoners in vervulling te laten gaan. De wensen worden steeds maffer en de tovenaar kan het niet meer aan en krijgt een uitbarsting. Een vrouw wenst bijvoorbeeld haar man naar de maan, omdat ze genoeg van hem heeft. De burgemeester raadt Tiggel aan om met pensioen te gaan. Maar ook dan kan hij het toveren niet laten en gebeuren er de meest vreemde dingen.
Het boek is geschreven voor kinderen ouder dan vier jaar en bevat meer beeld dan tekst. Vanaf de kinderboekenweek in september is ‘Tiggel de tovenaar’ te koop. (CB)