Extra docenten vanwege grotere instroom

De Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu in Breda krijgt extra docenten (twee fte’s) om de verwachte grotere instroom van studenten op te vangen.

De Raad van Bestuur heeft dit toegezegd. Academiedirecteur Cally Bruschinski meldde dat vanmiddag tijdens de academieraadsvergadering. De directeur verwacht dat er dertig extra studenten komen. In de raad werd gevraagd of de academie daar op voorbereid is.
Bruschinski heeft ook al contact gehad met het roosterbureau. Dat gaat eerst kijken of op de locatie Lovensdijkstraat in zijn geheel meer studenten komen. Het zou kunnen zijn dat bij één van de vier andere academies op deze locatie minder studenten komen.
De directeur wil bij de Raad van Bestuur ook nog gaan bespreken wat het lagere budget voor de laboratoria voor gevolgen heeft nu er meer studenten dan verwacht komen.
De Academie voor Technologie van Gezondheid en Milieu bestaat uit de opleidingen Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek, Chemie en Milieukunde. Die vormen sinds dit jaar een brede bachelor. (PM)