Fontys en Avans starten samen Hogeschool Gezondheidszorg en Management

Er komt een tweede gezamenlijke hogeschool in Tilburg van Fontys en Avans. In september 2005 worden in de ‘Hogeschool Gezondheidszorg en Management’ de bestaande opleiding Management in de Zorg en de nieuwe masteropleiding Advanced Nursing Practice ondergebracht. De joint venture betrekt samen met het andere gezamenlijke project, de Juridische Hogeschool Avans-Fontys, in 2006 de voormalige academie voor beeldende vorming van Fontys aan de Prof. Cobbenhagenlaan.

De nieuwe Hogeschool Gezondheidszorg en Management is mogelijk gemaakt doordat Avans en Fontys hun licenties voor de twee opleidingen hebben gecombineerd.
Fontys kreeg vorig jaar groen licht voor de masteropleiding Advanced Nursing Practice, die verpleegkundigen met extra vaardigheden en bevoegdheden gaat afleveren. Toen al was de afspraak dat de opleiding samen met Avans Hogeschool zou worden verzorgd.
Voor de opleiding Management in de Zorg had Avans al een licentie in Breda, waar de opleiding in deeltijd wordt verzorgd. Avans heeft, met instemming van Fontys, inmiddels ook een licentie verworven voor een voltijdse opleiding in Tilburg en een deeltijdopleiding in Eindhoven.
Fontys blijft eindverantwoordelijke voor de opleiding Advanced Nursing Practice, Avans voor Management in de Zorg.

Totdat in 2006 de nieuwe huisvesting in gebruik wordt genomen wordt de Advanced Nursing Practice gegeven in een Fontys-gebouw in Stappegoor en Management in de Zorg in het Avans-gebouw aan de Prof. Cobbenhagenlaan 13. (FG)