Geen hbo-studenten in nieuw LSVb-bestuur

De algemene ledenvergadering van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) heeft zaterdag een nieuw bestuur gekozen. Hoewel de bond ook de belangen van hbo-studenten behartigt, zijn die niet in het bestuur vertegenwoordigd.

Bij de jaarlijkse benoeming van nieuwe besturen van de beide studentenbonden LSVb en ISO blijkt het telkens een zeer lastige opgave om een redelijke vertegenwoordiging van bestuurders uit het hbo te benoemen. Vorig jaar was in ieder geval nog één bestuurslid van de LSVb een hbo’er: de MWD-student Ronald Schurer van de Hanzehogeschool in Groningen werd secretaris. Maar al na enkele maanden werd hij al weer vervangen door een studente van de Universiteit in Wageningen, Marlies Willemen.

Het nieuwe LSVb-bestuur telt vijf universiteitsstudenten uit Amsterdam, Leiden, Utrecht en Nijmegen. Daarmee is tevens de traditie voortgezet, dat er weinig bestuurszetels door studenten uit de zuidelijke provincies worden bezet. (FG)

(bijgewerkt: 11 mei 2005)