Hot Chicks winnen Pabo-voetbaltoernooi

Het team Hot Chicks, bestaande uit eerstejaarsstudenten, werd gisteren eerste op het Pabo-voetbaltoernooi.

Er waren 120 deelnemers, verdeeld over zeven teams. Het merendeel was student. Drie medewerkers deden mee. Het voetbaltoernooi werd georganiseerd door conciërge Gerard Kip en vond gisteravond plaats in Etten-Leur.
Kip spreekt van een groot succes. ‘Ze willen het in september weer gaan organiseren.’ Ook over het niveau van het voetbal was hij te spreken. Het grootste gedeelte van de deelnemers bestond uit meisjes, maar dat zegt volgens Kip niks. ‘Er zaten heel goede spelers tussen, die vaker voetballen.’ De conciërge is zelf trainer en verzorger bij voetbalclub Internos uit Etten-Leur.
Kip organiseerde jarenlang voetbaltoernooien op de laboratoriumschool in Etten-Leur, waar hij acht jaar lang conciërge was. Sinds anderhalf jaar werkt hij op de Academie voor Pedagogisch Onderwijs in Breda en daar werd hem gevraagd ook voor deze school zo’n toernooi te organiseren. (PM)

Linkerfoto: Actiefoto
Rechterfoto: Winnende team: Hot Chicks
Klik op foto voor vergroting.