‘Injeholland’ blij met aandacht kort geding

De makers van de website ‘www.injeholland.nl’ zijn in hun nopjes met een kort geding tegen hen wegens schending van het merkenrecht. De Hogeschool InHolland, die via de site op de korrel wordt genomen, heeft de zaak aangespannen.
Hogeschool InHolland stoort zich niet alleen aan de naam van de site maar ook aan de inhoud. Op de site worden door bezoekers anoniem aantijgingen tegen de hogeschool geplaatst. Die wil dat de rechter dat verbiedt en de namen van de naamloze afzenders opeist.

Door de aandacht in de media kreeg Injeholland afgelopen vrijdag een stortvloed aan bezoekers. Als gevolg daarvan ging de site plat, om ’s avonds weer present te zijn met een verslag van de gang van zaken. Dat besloot laconiek: ‘Kortom, heel veel aandacht voor onze site en we gaan er weer lekker tegenaan.’
Het kort geding dient op 7 juni in Den Haag. (FG)