Judith Heijmans en Winnie van Boxtel beste debaters

Judith Heijmans en Winnie van Boxtel, tweedejaarsstudenten Culturele & Maatschappelijke Vorming in Den Bosch zijn gisteren uitgeroepen tot Debater of the Year.

Elk jaar strijden tweedejaarsstudenten Culturele & Maatschappelijke Vorming om de titel van Debater of the Year. Dit jaar bestreden of verdedigden de debaters onder andere de stelling: moeten subsidiekranen voor integratieprojecten worden teruggedraaid.
‘Het kan lastig zijn een stelling te verdedigen waar je persoonlijk niet achter staat’, zegt Judith. ‘Maar er zitten overal kanttekeningen aan en soms is het goed een zaak van een andere kant te bekijken.’
Omdat ze zo vriendelijk bleef en de ander uitnodigde tot dialoog werd ze door de jury uitgeroepen tot Debater of the Year. ‘Judith stond achter haar standpunt, maar nam andere meningen ook in overweging. Ze staarde zich niet blind op eigen visie’, zegt jurylid Erik Verbiest, die in 2003 Debater of the Year was.
Winnie viel op doordat ze tijdens het debat haar tegenstander aankeek en het publiek betrok bij het debat. Uit de onderbouwing van haar argumenten bleek dat ze goed vooronderzoek had gedaan, zo luidt het juryoordeel. (CB)