Kunsttentoonstelling in de Verdieping

Studentenpastoraat de Verdieping aan de Hogeschoollaan in Breda staat van 3 tot en met 10 juni in het teken van kunst die gemaakt is door verstandelijk gehandicapten.

Vier eerstejaarsstudenten Social Work uit Den Bosch en Breda zetten de tentoonstelling op poten.
‘Er zitten supermooie en verrassende kunstwerken bij’, zegt Desiree de Greef uit Den Bosch. Samen met drie studiegenoten uit Den Bosch en Breda heeft ze de tentoonstelling in het kader van het onderwijsprogramma Social Work georganiseerd.
‘We waren erg nieuwsgierig naar de kunst van mensen met een verstandelijke beperking en de gedachtes die daarachter zitten. Daarnaast had niemand van ons ooit een tentoonstelling opgezet.’
De studenten zochten contact met verschillende instellingen als kunstuitleen Artilabo, Origin Art in Breda en een galerie in Goes. Ze spraken met de kunstenaars en ze zochten verschillende werken uit. Op de tentoonstelling zijn zo’n vijftien schilderijen, een aantal postkaarten, cadeaupapier en mobielen te bezichtigen. Sommige kunstwerken zijn te koop. Vrijdag 3 juni wordt de expositie geopend. (CB)