Nieuwe ISO-voorzitter houdt van actievoeren

Het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO) heeft een nieuw bestuur gekozen. Vanaf 25 juni is Evelien van Roemburg (20) de nieuwe voorzitter.

Van Roemburg studeert rechten en filosofie aan de Universiteit van Amsterdam en is voorzitter van de commissie onderwijs & onderzoek van de centrale studentenraad van de UvA. Ze kwam begin dit jaar in de publiciteit met de actie tegen het lage aantal docenten op de rechtenfaculteit, toen ze daar voorzitter was van de facultaire studentenraad. Het was de opmaat voor de bezetting van het Maagdenhuis.

Was een bestuursfunctie bij de wat radicalere LSVb geen logischer keuze voor haar geweest? ‘Nee’, vindt Van Roemburg. ‘Ze zeggen wel eens dat het ISO alleen maar kan lobbyen, maar we kunnen ook actievoeren.’

Guido Arons (22) wordt vice-voorzitter. Hij studeert econometrie aan de Universiteit van Tilburg. De nieuwe secretaris is Mariëtte van Wel (22), die aan de pabo van de Hogeschool Zuyd studeert. Annelieke van Schie (22) gaat over de financiën; zij is afgestudeerd aan de opleiding bestuur- en organisatiewetenschap van de Universiteit Utrecht. Arjan van Andel (21) wordt algemeen bestuurslid en studeert politicologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. (BB/HOP)