Nieuwe studievereniging Elektrotechniek Den Bosch

‘Draadje los’, zo heet de nieuwe studievereniging van de opleiding Elektrotechniek in Den Bosch.

‘In het verleden is vaker geprobeerd een studievereniging op te richten, maar tot nu toe mislukte dat steeds. Nu is het dan eindelijk voor elkaar’, zegt voorzitter Maikel van den Tillaart.
De derdejaarsstudent Elektrotechniek besloot samen met enkele studiegenoten tot de oprichting van een studievereniging, omdat ze vonden dat er door studenten weinig van de grond kwam. ‘Ze gaan naar school, volgen de les en gaan na afloop naar huis. Daar moet verandering in komen’, vindt Maikel.

Draadje los gaat samen met de Het Koppel en Optimum, studieverenigingen van de opleidingen Werktuigbouwkunde en Technische Bedrijfskunde aankomend schooljaar de introductie verzorgen. Verder is de vereniging van plan stage-excursies te organiseren. ‘Bedoeling is dat stagelopers twee keer een ander bedrijf bezoeken waar studiegenoten stage lopen.’
De eerste activiteit van Draadje los is woensdagavond 25 mei. De film Trainspotting wordt getoond in de collegezaal in de B-gang op de begane grond. (CB)