Studenten organiseren voetbalclinic bij RKC

Negen Bredase studenten Management, Economie & Recht (MER) verzorgen woensdag 18 mei een voetbalclinic in het stadion van voetbalclub RKC in Waalwijk. In het kader van het moduul ‘Evenementenorganisatie’ hebben de studenten de dag georganiseerd.
In de ochtend krijgen zeer moeilijk lerende kinderen van de SBO De Poort in Waalwijk ‘voetbalonderwijs’ van Léon Hutten, hoofd jeugdopleidingen bij de Waalwijkse vereniging en oud-voetballer van Willem II en RKC. Samen met een aantal spelers van RKC zal hij de jongeren een training geven. De MER-studenten zorgen ervoor dat de leerlingen met hun favoriete spelers op de foto kunnen gaan en ze krijgen een rondleiding in het stadion. Rond twaalf uur worden ze met busjes weer naar huis gebracht.
In de middag staat er een lezing van Jaap de Vries op het programma. Hij is werkzaam bij de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond en zal vertellen over de mogelijkheden van het G-voetbal, voor verstandelijke – en lichamelijke gehandicapten. Het publiek zal bestaan uit voetbalclubs en zorginstellingen uit de regio. (KvdL)