Studiedag Avans met militaire opleiding

Met de bedoeling kennis uit te wisselen en de verdere mogelijkheden voor samenwerking te onderzoeken, houden Avans Hogeschool en de Hogere Defensie Opleidingen vandaag een gezamenlijke studiedag op de Avanslocatie aan de Hogeschoollaan in Breda.

De voorzitter van de Raad van Bestuur, Harry Koopman, en de gouverneur van de KMA (Koninklijke Militaire Academie, onderdeel van de HDO) openen de studiedag. Hoogleraar Organisatiekunde Matthieu Weggeman houdt een presentatie over kennismanagement.
Managers en beleidsmakers van beide organisatie kunnen vervolgens workshops volgen. Annemieke Voets van Avans en Lisette Vos van de Hogere Defensie Opleidingen (HDO) geven bijvoorbeeld een workshop over kwaliteitszorg en accreditatie. Aan het eind van de middag worden de ervaringen besproken en bekeken hoe de twee organisaties verder kunnen samenwerken.
Avans Hogeschool en de KMA hebben enige tijd geleden al de intentie uitgesproken om meer te gaan samenwerken. De Faculteit Militaire Wetenschappen van de HDO wordt gevestigd in de Trip van Zoudtlandt-kazerne aan de De La Reyweg, die naast Avans Hogeschool aan de Hogeschoollaan ligt. (PM)