Vierde etage bijna verdwenen

De afbraak van de vierde verdieping is bijna voltooid. De rest van toren A van het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda wordt onttakeld en maakt straks deel uit van het nieuwe gebouw eromheen.

Voor medewerkers en studenten is het einde van het grove sloopwerk een verademing. De herrie was namelijk behoorlijk heftig. Volgens het projectbureau huisvesting leveren de werkzaamheden begin volgende week minder geluidsoverlast op. Maar in de dagen daarna wordt er in de trappenhuizen weer veel lawaai veroorzaakt.
Op 23 mei beginnen in het gebouw tentamens en starten landelijke examens bij het naastgelegen Nassaucollege. Vanaf die datum is er geen geluidsoverlast tussen 09.00 en 17.00 uur.
Uiterlijk 27 mei is het sloopwerk klaar. Het heien daarna geeft weinig hinder, door toepassing van in de grond gevormde palen, laat het bureau weten. (FG)

(Foto: Bert Frissen. Klik op foto voor vergroting.)