Albertus Magnus: ‘Geen ontgroening maar inwerkperiode’

De Groningse studentenvereniging Albertus Magnus ontkent dat de student die door watervergiftiging onwel is geworden aan een ontgroening werd onderworpen. Het ging volgens de vereniging om een ‘inwerkperiode’ voor nieuwe leden van de barcommissie.
‘We waren niet op de hoogte van de risico’s van overmatig watergebruik’, zegt vice-praeses Afke Hemmes. ‘In de toekomst zullen we er rekening mee houden. Geen enkel middel mag meer overmatig worden ingenomen. We zullen een onderzoek doen naar de toedracht van het voorval.’

De Rijksuniversiteit Groningen, die beurzen verstrekt aan de bestuursleden van Albertus Magnus, heeft een gesprek gehad met het
bestuur. ‘We nemen het voorval serieus, maar het intrekken van de subsidie is nog niet aan de orde. We wachten het rapport van de vereniging af’, aldus een woordvoerder. (BB/HOP)