Avans ondertekent innovatie-convenant

Om wat te doen aan de verslechterde economische positie van West-Brabant hebben verschillende organisaties uit deze streek, waaronder Avans Hogeschool, de handen ineen geslagen. Woensdag 8 juni tekenen zij het Innovatie-convenant West-Brabant 2004-2007.
West-Brabant verliest, net als in de rest van Nederland, aan concurrentiekracht. Steeds meer productie en bijgevolg ook research verdwijnt naar lage loonlanden, zoals China. Het is volgens de ondertekenaars noodzakelijk dat bedrijven hun producten, diensten, processen en organisatievormen aanpassen en vernieuwen.
De partijen verbinden zich met het convenant aan het gezamenlijk doel om het innovatief vermogen en de economisch structuur van het West-Brabantse midden- en kleinbedrijf te versterken.
Avans gaat daarvoor onder meer haar lector Innovatief Ondernemen inzetten. In eerste instantie gaat vooral de Academie voor Marketing en Management een belangrijke rol spelen in het samenwerkingsverband. Er wordt bekeken of het mogelijk is ook de andere opleidingen erbij te betrekken.
Het convenant wordt op 8 juni ondertekend in Halsteren. Betrokken partijen naast Avans zijn: de gemeente Breda, de Kamer van Koophandel West-Brabant, de NHTV Internationale Hogeschool Breda, Rabobank, SES (Sociaal Economisch Samenwerkingverband) West-Brabant en ondernemersnetwerk Syntens. (PM)