Buitenlandse studenten bezoeken Academie voor ICT en Media in Breda

Een groep buitenlandse studenten is op het moment op bezoek bij de Academie voor ICT en Media in Breda. Zij volgen er een tiendaags business programma, dat wordt gefinancierd door de Europese Unie.

De studenten komen uit Roemenië, Frankrijk, Engeland en Finland. Docenten van de hogescholen en universiteiten waar zij van komen, verzorgen samen met Avansdocenten het programma. De studenten volgen lessen in globalisering, marketing, Europees recht, schrijven in het Engels, verantwoord zakendoen en omgaan met andere culturen.
Bredase studenten Bedrijfskundige Informatica mogen aan de bezoekers uitleggen waarom een meerderheid van de Nederlanders onlangs tegen de Europese grondwet stemde. Vertegenwoordigers van Philips houden een presentatie over hoe dit bedrijf zich positioneert op de Europese en mondiale markt. Men legt onder meer uit hoe chips tegelijkertijd in Nederland en India worden ontwikkeld. In teams gaan de studenten vervolgens een opdracht uitwerken.

Afgelopen vrijdag arriveerde de groep in Nederland. Dit weekend stond een fietstocht door Breda en omgeving op het programma. Want elkaar en elkaars cultuur leren kennen is ook onderdeel van het programma. Het tiendaagse bezoek eindigt dan ook met een Fins midzomernachtfeest en mogelijk komt er nog een excursie naar Amsterdam. (PM)

Foto: Kennismaking met Breda en omgeving vanaf de fiets. (Klik op foto voor vergroting.)