Computers Den Bosch tijdelijk buiten gebruik

Alle computers van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch zijn vrijdag 3 juni vanaf vier uur ’s middags tot en met zondagavond buiten bedrijf. Dat is het gevolg van de verhuizing van de computersystemen naar een andere ruimte in het gebouw.

Ook is de e-mail op vrijdag van vier tot vijf uur niet te bereiken via webmail. Blackboard is gedurende de verhuizing wel toegankelijk. De uitval van computers geldt zowel voor het hoofdgebouw als de kunstacademie in Den Bosch. In Breda en Tilburg blijft de computerapparatuur werken.
De servers voor internet, intranet en webmail worden verplaatst van de tweede verdieping naar de nieuwe Main Equipment Room (MER) in het souterrain (achter de kopieerapparaten). Ook andere systemen, waaronder de computer van de studentenadministratie, verhuizen mee.
Vrijdag en zaterdag worden de servers, systemen en applicaties getest. Zondag worden mogelijke problemen opgelost. Maandag 7 juni moet alles weer functioneren, maar de ict-dienst kan geen garanties geven. ‘Ondanks de zorgvuldige voorbereidingen en het uittesten van de systemen kunnen na een verhuizing nog storingen optreden’, zo staat in een mailbericht dat aan studenten en medewerkers is gestuurd.
Het verplaatsen van de computersystemen is nodig vanwege de aanstaande verbouwing van het hogeschoolgebouw, die op maandag 13 juni begint. (GR)