‘De droom wordt gerealiseerd’

‘Wij hebben een droom.’ Deze woorden sprak Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur vanochtend tijdens de officiële start van de verbouwing van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch.

De droom is een nieuw gebouw waar studenten na twee uur ’s middags met plezier verblijven en waar op zondag gebruik kan worden gemaakt van de faciliteiten. ‘Een school die studenten de vrijheid geeft om minoren te volgen bij andere opleidingen, zodat ze multidisciplinair worden opgeleid’, zegt Van Kalmthout. Dat de verbouwing inmiddels in volle gang is, is duidelijk te horen. Op de achtergrond klinkt het oorverdovende lawaai van zware drilboren.
Van Kalmthout refereert aan de commissie Schutte en vindt dat de hogeschool te veel bezig is met het verleden, met rekeningen uit 1998/99. ‘We moeten ons richten op de toekomst, op onze droom die gerealiseerd wordt. We laten ons daar niet van afhouden, noch door de commissie Schutte, noch door de medezeggenschapsraad. We rekenen op uw steun.’

Met een paar mokerslagen sloeg Van Kalmthout een speciaal voor de gelegenheid gebouwde muur in puin en gaf hiermee officieel de start van de verbouwing aan. (CB)

Klik op foto’s voor vergroting