Docenten uit alle academies gevraagd voor ERP-project

Avans-docenten worden uitgenodigd om mee te werken aan een ERP-minor. Het ERP-lectoraat en het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) gaan deze minor samen opzetten.

ERP is een automatiseringssysteem dat verschillende bedrijfsprocessen koppelt en dat in veel bedrijven wordt gebruikt. Volgens lector Aad Koedijk komen bijna alle studenten het systeem later in hun werk tegen. De ERP-minor is dan ook bedoeld voor studenten uit alle academies.
In het keuzevak wordt de kennis straks op allerlei manieren aangeboden, bijvoorbeeld via colleges, cursussen, onderzoeken, een demonstratie of een probleemstelling. Een en ander vindt plaats in een virtuele leeromgeving. Maar deelnemers zullen ook samenkomen in bijvoorbeeld projectgroepjes.
Het is de bedoeling voor de ontwikkeling van de minor een multidisciplinair en academieoverstijgend docententeam samen te stellen. Daarom worden docenten van alle academies opgeroepen er aan mee te werken. Van hen wordt een investering van 60 uren in de eerste twee kwartalen van volgend schooljaar verwacht. Deze uren vallen binnen de aanstelling. De helft daarvan krijgt een academie door het LIC ‘vergoed’, voor dat geld zou de academie tijdelijk iemand in kunnen huren om de docenturen te vervangen.
Wie belangstelling heeft, kan zich vóór 15 juni aanmelden bij Elvira Verschuren, via e-mail verschuren.egm@avans.nl of telefoonnummer 076-5250618. (PM)