Externe werving docenten voor Communication & Multimedia Design

De opleiding Communication & Multimedia Design in Breda gaat extern docenten werven. De opleiding verwacht ongeveer 200 extra studenten nu de numerus fixus voor deze opleiding is opgeheven.

In totaal komen er 9 fte’s (fulltime-equivalent) bij. Drie fte’s worden intern geworven en zes van buiten Avans Hogeschool. Dat zei adjunct-directeur Toon Kloet vandaag tijdens de academieraadsvergadering van de Academie voor ICT en Media (AIM) in Breda.
Het probleem van de huisvesting wordt waarschijnlijk opgelost met het plaatsen van noodlokalen. Hoe en wat is nog niet bekend, daarover heeft Kloet binnenkort overleg met de facilitaire dienst. Academiedirecteur Ad Vissers voegde toe dat er ook extra budget komt voor de designopleiding.
Opleidingshoofd Jurriënne Ossewold stapte onlangs op omdat zij het niet eens is met het afschaffen van de numerus fixus. Zij vreest voor de kwaliteit van de opleiding als er in één klap zoveel studenten bijkomen. Afgelopen donderdag heeft Ossewold haar taken overgedragen aan Toon Kloet, die de coördinatie van CMD op zich gaat nemen.
Kloet heeft vorige week een bijeenkomst gehad met het docententeam. Ook met het actieteam van studenten is er al regelmatig overleg. De studenten hebben toegezegd geen actie meer te voeren tot het gesprek tussen de Raad van Bestuur en het docententeam heeft plaatsgevonden en precies duidelijk is welke maatregelen worden genomen om de kwaliteit van de opleiding te waarborgen. Dat gesprek is morgen.
In de academieraad van vandaag werd ook gevraagd of er nog over gesproken wordt om de numerus fixus volgend jaar weer in te stellen. Volgens de adjunct-directeur moet daar zeker over gediscussieerd gaan worden. Hij wil dan ook onderzoeken voor hoeveel multimedia designers er werk is. (PM)