Extra voorstelling Broos van Theater Complex

Theater Complex, het studententheater van Avans Hogeschool speelt zondag 3 juli om 20.00 uur nogmaals het stuk ‘Broos’ in Theater Boulevard in Breda. Aansluitend spelen de Boulevard All Stars (oud-spelers van Theater Complex) de eenakter ‘Bij de uitgang’ van Luigi Pirandello.
Kaarten voor de voorstellingen zijn vanaf morgen te verkrijgen via cultuurpunt Breda: 076-5299595 of www.cultuurpuntbreda.nl. Ze kosten zes euro, studenten betalen vijf euro. ‘Broos’ wordt ook zaterdag 25 en zondag 26 juni gespeeld. Dan vinden de voorstellingen plaats in De Grott in Breda.
Het verhaal gaat om vijf zussen, die bijeenkomen in het vakantiehuis van de familie om samen een gezellige videoband te maken voor het veertigjarige huwelijksfeest van hun ouders. Een makkelijke opdracht, maar wel een waardoor hun werkelijke gevoelens worden onthuld. Zijn de zussen wel bestand tegen de keerzijde van de schijn? Van het verhaal werd ook een film gemaakt met onder andere Adelheid Roosen.
Avansstudenten Janneke Meijers, Joska Rombouts, Lonneke Verhaart, Suzanne Slaa en oud-student Erica Paes spelen de vijf zussen. De regie is in handen van Barbara Wevers, stagiaire bij Theater Complex.
‘Bij de uitgang’ draait om een gestorven man die bij de uitgang van het leven zich vastklampt aan zijn herinneringen. Eigenlijk heeft hij nog het een en ander op te lossen met zijn overspelige vrouw en de raad die hij daarvoor zoekt bij een gestorven filosoof brengt hem helaas niet veel verder. Als uiteindelijk zijn vrouw hysterisch aan de hemelpoort verschijnt, wordt de ware toedracht duidelijk.
Het spel is van Reginald Kluijtmans, Anton Geers en Angie Cotrotsos. De regie is in handen van Pauline Koehorst. Manon Smits verzorgde de vertaling van het stuk. (KvdL)