Feestende studenten zakken door galerij

In Nijmegen zijn twaalf buitenlandse studenten tijdens een feest door de galerij van een studentenwoning gezakt.

Drie feestgangers liggen nog altijd in het ziekenhuis met een hersenschudding of een gebroken been, de negen anderen konden na een korte behandeling naar huis.
Dat meldt VOX, de universiteitskrant van de Radboud Universiteit Nijmegen. Het huisvestingscomplex is vorig jaar opgeleverd en deed aanvankelijk dienst als asielzoekerscentrum. Nu wonen er 220 studenten, waarvan de helft buitenlanders.
De eigenaar van het pand, de Stichting Studentenhuisvesting, heeft een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het instorten. Voorlopig moeten er niet te veel mensen tegelijk op de galerijen lopen, waarschuwt de stichting.
Enkelen van de gewonden moeten door het ongeluk langer in Nederland blijven dan gepland. De universiteit heeft aangekondigd hen te helpen met kwesties als verzekering, huisvesting en terugreis. (BB/HOP)