HvA Volleybal

De Hogeschool van Amsterdam neemt talentvolle volleyballers onder haar hoede. Zij spelen voortaan in de competitie onder de naam HvA Volleybal.
Dat hebben de Nederlandse Volleybalbond en de Academie voor Lichamelijke Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam samen afgesproken. De talenten maken gebruik van de faciliteiten van de HvA. De instelling krijgt daar publiciteit en stageplaatsen voor terug.

Zeven van de elf volleyballers studeren aan de HvA, anderen studeren aan de UvA of doen nog middelbare school. ‘Volleyballers zijn vaak hoogopgeleid’, zegt coach Gido Vermeulen, die nu in dienst is van de HvA. ‘Maar als iemand bijvoorbeeld mbo wil doen, zoeken we samenwerking met een ROC. Het kan ook zijn dat een speler iets wil studeren dat de HvA en de UvA niet aanbieden. Die zetten we heus niet uit de selectie.’ (BB/HOP)