Iedereen krijgt nieuw e-mailadres, inlogaccount en wachtwoord

Alle medewerkers en studenten van Avans Hogeschool op alledrie de locaties krijgen deze zomer een nieuw e-mailadres, inlogaccount en wachtwoord. Er komt één versie van Groupwise voor heel Avans.

Nu hebben de oude Hogeschool Brabant (Breda en Tilburg) en Hogeschool ’s-Hertogenbosch een eigen Groupwise. Tijdens de verplichte sluitingsweek van 25 tot 29 juli worden deze twee systemen samengevoegd.
Het nieuwe e-mailadres van de medewerkers wordt: voorletters.achternaam@avans.nl. Voor studenten wordt het voorletters.achternaam@student.avans.nl. Er kan een volgnummer achter de naam komen als meerdere mensen dezelfde voorletters en achternaam hebben.
Deze methode is voor alledrie de locaties nieuw. In Breda en Tilburg staan nu nog de voorletters achter de achternaam, met een punt ertussen en in Den Bosch was gekozen voor één voorletter en géén punt.
De nieuwe manier geeft de minste kans op ‘overlap’, meent Ine van Zon, directeur van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken en betrokken bij de totstandkoming van de nieuwe adressen. ‘In Den Bosch is nu in ongeveer 15 procent van de gevallen de voorletter en achternaam hetzelfde, waardoor je vaak met volgnummers moet werken. Dat komt met de nieuwe e-mailadressen nauwelijks voor.’
Gebruikers hoeven volgens Van Zon niet de voorletters van iedereen te gaan onthouden, want daarvoor zijn allerlei handige snufjes bedacht. ‘Je tikt de eerste keer dat je iemand mailt bijvoorbeeld de voornaam in en zo kun je dat adres elke keer weer makkelijk vinden via die voornaam.’
Iedereen krijgt rond 1 juli een brief thuis waarin het nieuwe e-mailadres, de nieuwe inlogaccount en het nieuwe wachtwoord worden vermeld. Projectlieder Ron Elshout raadt iedereen aan zo snel mogelijk het nieuwe adres aan anderen door te geven. Omdat je niet weet of er een volgnummer achter je naam komt, moet je wel wachten op de brief, aldus Elshout. (PM)