In debat met Mark Rutte

Wie zijn ongenoegens wil uiten over het onderwijsbeleid, kan zaterdag zijn kans grijpen, want dan is Mark Rutte, staatssecretaris van onderwijs in Den Bosch.

Hij is een van de gastsprekers op de liberale jongerendag, georganiseerd door de Jongeren Organisatie Vrijheid en Democratie (JOVD). Projectleider van de dag is Renate van de Werdt, derdejaarsstudente Bestuurskunde aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. ‘De dag is voor iedereen die in politiek geïnteresseerd is en het leuk vindt om te discussiëren. De onderwerpen liggen niet vast, omdat het publiek bepaalt waarover gesproken gaat worden.’
Behalve met Mark Rutte, kunnen jongeren ook in debat met fractievoorzitter van de VVD; Jozias van Aartsen, staatssecretaris van Volkshuisvesting Ruimtelijke Ordening en Milieu; Pieter van Geel (CDA) en lid van de Tweede Kamer Stef Blok (VVD). Verder zijn er mensen die spreken over dierenrechten en –bescherming.

De Liberale Jongerendag vindt plaats in hotel Central aan de Markt in Den Bosch. Het begint om 13.00 uur en duurt tot 17.15 uur. Aanmelden is niet nodig en de toegang is gratis. (CB)

Lees in Punt nummer 18 het interview met Renate van de Werdt, voorzitter van de JOVD afdeling ’s-Hertogenbosch.