Lezing over ERP en de Amerikaanse wetgeving

Dochterondernemingen van Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven in Nederland moeten voldoen aan de Amerikaanse wetgeving. Dat heeft grote gevolgen voor de inzet van ERP systemen. Over dit onderwerp gaat de lezing op donderdag 9 juni aan Avans Hogeschool Breda.

Gastspreker is Ronald Noorhoff, manager corporate control bij York International, leverancier en producent van apparatuur voor verwarming, ventilatie, airconditioning en koeling. Noorhoff is verantwoordelijk voor het groeiende aantal ERP systemen binnen York. Deze moeten voldoen aan de Amerikaanse wetgeving, de zogeheten Sarbanes Oxley (SOx).
ERP is een automatiseringssysteem dat verschillende bedrijfsprocessen koppelt en dat in veel bedrijven wordt gebruikt. Het ERP lectoraat organiseert de lezing die aan de Hogeschoollaan in C 174 H plaatsvindt. De lezing begint om 10.00 uur en duurt tot 12.00 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Rose Masselink, e-mail: rmasselink@avans.nl (CB)