Nieuwe naam Hogeschool van Utrecht uiteindelijk goedkoper

De Hogeschool van Utrecht heet vanaf 1 september Hogeschool Utrecht. Kosten: acht euroton. Maar die investering wordt straks ruimschoots terugverdiend, is berekend.
Behalve het woordje ‘van’ verdwijnt ook het dure, veelkleurige logo van de HvU. Dat wordt vervangen door een nieuw tweekleurenlogo. Als gevolg hiervan wordt de belettering van de gebouwen anders, het briefpapier vervangen en elke brochure gewijzigd.
Volgens een woordvoerder van de instelling brengt de naamsverandering ook een paar flinke besparingen mee. ‘Doordat we een aantal zaken praktischer regelen dan nu het geval is, besparen we jaarlijks structureel zo’n 350.000 euro. Zo zijn de verschillende soorten briefpapier teruggebracht van honderdzeventig naar veertig. Het belangrijkste deel van de besparing zit in het drukwerk. Dat bleek twee ton goedkoper te kunnen. Daarmee is de investering al in 2007 terugverdiend.’

De Hogeschool (van) Utrecht heeft de restyling aangegrepen om ook het onderwijsaanbod anders te presenteren. De bacheloropleidingen worden ondergebracht in instituten, de masters in academies en het contractonderwijs wordt voortaan aangeboden in centra. Aan de vernieuwing ging een voorbereiding van twee jaar vooraf. (TdO/HOP)