Rutte wenst Pabo toppositie

‘Op naar de eerste plaats’, wenste staatssecretaris Mark Rutte de Pabo van Breda vanmiddag toe. Hij was er op werkbezoek.
Rutte voerde gesprekken met de directie, medewerkers en studenten. Docenten schotelden hem een muziekproject voor.

Aanvankelijk was het bezoek gepland voor een ‘moeilijk gesprek’ vanwege het etiket ‘LET-etiket’ (‘Langdurige Ernstige Tekortkomingen’). Maar vorige week ging dat er af. De Pabo kreeg na de nodige verbetercampagnes een positief oordeel van de ‘Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie’ (NVAO).
Volgens Rutte is het vaker vertoond dat een opleiding na een ernstig kwaliteitsprobleem opstoot naar de bovenste rijen. ‘Dit nooit meer’, is volgens hem een sterke drijfveer.

Aan het slot van de middag bracht hij een toost uit op het behaalde resultaat. (FG)

V.l.n.r.: Rutte in gesprek met medewerkers en studenten, toespraak, uitgeleide door Pabo-directeur Jef Bückers. (Klik op foto’s voor vergroting.)