Andere telefooncentrale in Den Bosch

Nieuwe telefoontoestellen en intern bellen met andere locaties. Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch krijgt in de vakantie een andere telefooncentrale.

De sterk verouderde telefooncentrale in Den Bosch wordt vervangen door een nieuwer model, vergelijkbaar met die in Breda en Tilburg. Dat staat te gebeuren in de sluitingsweek van de hogeschool van 25 tot en met 29 juli. De centrale wordt aangesloten op het Avans netwerk zodat er tussen alle locaties middels de interne nummers kosteloos wordt gebeld. Dit is nu al mogelijk tussen Breda en Tilburg.
De externe telefoonnummers in Den Bosch blijven hetzelfde. Maar om intern contact te leggen moet er een 5 voor het driecijferig nummer gedrukt worden. De bestaande driehonderd toestellen worden met zestig stuks uitgebreid. Een functie als voicemail is – in tegenstelling tot Breda en Tilburg – in Den Bosch niet mogelijk.
De centrales in Den Bosch, Breda en Tilburg moeten nog twee jaar meegaan. ‘Over twee jaar wordt de hele telefoonvoorziening van Avans vernieuwd’, zegt projectleider Ron Elshout.
Een handleiding voor de nieuwe telefoontoestellen komt op Blackboard te staan onder het kopje ‘links’. (GR)