Avans gaat Chinees geven

Studenten kunnen vanaf komend schooljaar kiezen voor het vak Chinees bij de International School van Avans Hogeschool in Breda.

De eerstejaars die dit vak kiezen, krijgen vier lesuren per week onderricht in de beginselen van de Chinese taal en cultuur. De lessen worden gegeven door een Chinese docente die daarvoor materiaal gebruikt van de Universiteit van Beijing.
Met dit nieuwe vak wil de school inspelen op de ontwikkelingen in China. De economie in dit land groeit als kool. Om contacten met het Chinese bedrijfsleven op te bouwen en te onderhouden is kennis van de taal en cultuur van dit land volgens de opleiding belangrijk.
De International School bereidt met de opleiding International Business and Management Studies studenten voor op het internationale bedrijfsleven. Een groot deel van de studenten komt uit China, vandaar dat er al verregaande contacten waren met dit land. (PM)