Nieuwe award: de ‘Jurriënne’, voor beste CMD-project

Er is een nieuwe award in het leven geroepen: de Jurriënne, genoemd naar Jurriënne Ossewold, voormalig opleidingshoofd van Communication & Multimedia Design (CMD). Dat werd gisteren tijdens haar afscheidsreceptie bekend gemaakt door docent Joep Luijcx.
De Jurriënne wordt elk schooljaar uitgereikt aan de student met het beste project. Hoe het allemaal precies gaat werken moet het docententeam nog bepalen.
Jurriënne Ossewold verliet onlangs de opleiding, omdat zij het niet eens is met het beleid van Avans Hogeschool (zie de papieren editie van Punt, die nu in de bakken ligt). Gisteren was er bij CMD in de kunstacademie aan de Beukenlaan in Breda een druk bezochte afscheidsreceptie. Ossewold kon het vooral waarderen dat er veel studenten aanwezig waren.
Volgens docent Joep Luijcx kan de opleiding CMD best zonder Ossewold, maar is het wel jammer dat ze zonder haar verder moeten. In zijn toespraak meldde hij dat er een enorme kracht is losgekomen in het team, nu het ‘zelf’ verder moet. (PM)