Oriëntatiecursus voor de kunstacademie

Mensen die graag de kunstacademie willen gaan doen, maar niet zeker weten of het iets voor hen is, kunnen vanaf volgend schooljaar een Oriëntatie Compact Cursus gaan volgen.

Deze cursus bestaat uit vijf zaterdagen en kan in zowel Den Bosch als Breda gevolgd worden bij de Zaterdagacademie van de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost.
De eerst twee zaterdagen krijgen de cursisten opdrachten waardoor zij een betere indruk krijgen van de opleiding Beeldende Kunst. Ook wordt duidelijk gemaakt wat je ermee kunt gaan doen. De twee volgende zaterdagen gebeurt hetzelfde voor Vormgeving. De laatste zaterdag maken de deelnemers een werkpresentatie en krijgen zij een beoordeling en een advies.
Vervolgens bestaat de mogelijkheid deel te nemen aan de Vooropleiding van de Zaterdagacademie. Die duurt twintig zaterdagen en bereidt de studenten intensief voor op de bacheloropleidingen Beeldende Kunst of Vormgeving. Aanmelden kan via www.akv.stjoost.nl. (PM)