Triple A-Award voor Pamela Bons

De Triple A-Award is gewonnen door Pamela Bons. De vierdejaarsstudent International Business and Lanuguages uit Den Bosch moet de prijs delen met Mascha Wismans en het afstudeerduo Jan-Willem van Kempen en Bart Walraven.

De Triple A-Award is een prijs voor de beste afstudeerscriptie bij de Opleiding International Business and Languages in Den Bosch en is dit jaar voor het eerst uitgereikt.

Dat Bons met de eerste prijs aan de haal gaat, is geen verrassing. Zij kreeg een tien voor haar afstudeerscriptie over ‘herhalingsaankopen’. In opdracht van Volvo in Brussel onderzocht zij hoe tevreden klanten moeten zijn om een product opnieuw aan te schaffen. De tweede prijswinnaars zagen hun scriptie beloond met een negen.

De duizend euro die vergezeld gaat met de prijs is over het viertal verdeeld. Onderdeel van de prijs is dat de finalisten gevraagd worden om te solliciteren naar een baan bij Amacon, de elektronicagroothandel in Schijndel. Het bedrijf heeft samen met de Academie voor Marketing de prijs in het leven geroepen.

Tijdens de diploma-uitreiking gisteren ontvingen de studenten de prijs met toebehoren uit handen van Theo Engels, directeur van Amacon. De werkstukken worden getoetst op de kwaliteit van het onderzoek, de toepasbaarheid en de relatie tussen theorie en praktijk. (GR)