Groei CMD toch naar verwachting

De ruim honderd extra eerstejaars bij de opleiding Communication, Multimedia & Design stemmen, anders dan wij vorige week meldden, wel nagenoeg overeen met de prognoses.
Voor de zomer verwachtte de directie van de Academie voor ICT & Media een aanwas van 200 studenten in verband met de opheffing van de numerus fixus. Dat cijfer had echter betrekking op de groei van het totale studentenaantal. Dat aantal zou ook zonder de opheffing van de numerus fixus al zijn toegenomen doordat de nog jonge opleiding dit jaar voor het eerst helemaal volstroomt met een vierde jaar.
Als CMD nu rond de 120 eerstejaars extra inschrijft komt de totale groei inderdaad op ongeveer 200 uit.
Alles wijst erop dat op de peildatum 1 oktober die cijfers gerealiseerd worden. (FG)