Literaire picknick als start van de Culturele Salon

‘Darwin versus God’ is de titel van een literair-filosofische picknick op 18 september in Tilburg. Het is de aftrap van een nieuw initiatief: de Culturele Salon, die zich richt op studenten in Brabant.
De picknick vindt plaats in de buurt van een afgesloten snelweg in Tilburg zuid-oost. Een picknickmand (met verrassingen) is te koop’ecoquiz’ op het programma. Om elf uur verzamelen de picknickers bij de T-kruising Ringbaan-Zuid/Kempenbaan (bij Bastionhotel).

De bijeenkomst is georganiseerd door het Centrum voor Wetenschap en Levensbeschouwing (CWL), verbonden aan de Universiteit van Tilburg, en kunstorganisaties Kunstmaan, L’Avventura en Ruimte X.
De picknick is een eerste activiteit van de Culturele Salon. Tijdens de maandelijkse bijeenkomsten in Ruimte X in de Tilburgse Telexstraat buigen wetenschappers en kunstenaars zich over uiteenlopende onderwerpen. Het thema dit jaar is: strijd.

Het CWL zorgt voor de inhoudelijke invulling van de debatsessies. Daartoe zal het een redactie samenstellen. Hiervoor zullen studenten van Brabantse instellingen van hoger onderwijs worden benaderd. De organisatie denkt daarbij aan studenten van de opleidingen Culturele & Maatschappelijke Vorming, de kunstacademies, de hogeschool voor journalistiek en Rockacademie.
‘De Culturele Salon moet een broeinest worden van studenten uit Brabant waar gesprekken worden gevoerd en ideeën ontstaan’, zegt Marion Smale van het CWL. (GR)

Zie: www.uvt.nl/cwl.