Nieuw intranet van start

Avans Hogeschool heeft een nieuw geïntegreerd intranet. Vandaag werd de voorziening in gebruik genomen.
Tegelijk met de ingebruikname zijn alle bestaande intranetten vervallen. De actuele informatie is in de nieuwe omgeving overgenomen.
Intranet is de basisinformatievoorziening voor studenten en medewerkers en de toegang tot applicaties zoals Blackboard, webmail en roosters.
Anders dan bij de vorige versie moet de gebruiker zich aanmelden met zijn acocount en wachtwoord. In de toekomst worden daarmee handige extra’s mogelijk, zoals gepersonaliseerde vensters. Na inloggen is de informatie die op intranet staat voor alle gebruikers (medewerkers en studenten van Avans Hogeschool) toegankelijk. Voor sommige applicaties moet men nog apart inloggen.

Intranet moet de plek worden waar academies en diensteenheden hun informatie aan studenten en medewerkers aanbieden. Blackboard blijft daarnaast bestaan als leeromgeving van Avans Hogeschool. Courses en projectkantoren voor studenten blijven dus in Blackboard. Bovendien wordt Blackboard voorlopig nog gebruikt door communities binnen Avans die afgeschermde sites hebben.

Het nieuwe intranet geeft ook actuele informatie die gekoppeld is aan de internetsite van Punt. De koppen van de vijf meest recente nieuwsberichten worden op de homepage van het intranet gepresenteerd met een link naar Punt. De website van Punt is overigens ook altijd rechtstreeks te bereiken via punt.avans.nl. (FG)