Ruim driehonderd studenten slapen op parkeerterrein Avans

Ongeveer 330 eerstejaarsstudenten brengen vannacht de nacht door in een tent op het parkeerterrein van Avans Hogeschool in Breda. Het is onderdeel van het introductieprogramma van de Academie voor Algemeen en Financieel Management.

Vanmiddag om half vijf werd nog druk gebouwd aan de tent. De groep studenten was ondertussen bezig met allerlei spelletjes, zoals ‘luchtkussen lopen’, op het Kasteelplein in Breda.
Vanavond is er eerst een barbecue en een cabaretvoorstelling van aankomend talent Paul Smit op de locatie Lovensdijkstraat. Later is er een groot feest in de aula aan de Hogeschoollaan.
Morgenochtend krijgen de eerstejaars ochtendgymnastiek onder leiding van studentensportvereniging BRESS, daarna gaan ze naar het Mastbos in Breda. Ook daar vinden allerlei spelletjes plaats, zoals volleybal en trefbal. ’s Middags is er nog een kroegentocht door Breda.
De komende weken zijn er allerlei introducties van de verschillende academies van Avans Hogeschool. (PM)