Studenten exposeren tijdens eerste Design & Interieur Breda

Net afgestudeerd productontwerper Huib Muilwijk is één van de exposanten op de eerste Design & Interieur Breda, die van 1 tot en met 4 september wordt gehouden. Zijn multifunctionele meubelen van foam en piepschuim omwikkeld met tape zijn te zien in Gebouw F en bij Segeren van Tilburg Interieurs.

De meubelen van Muilwijk bestaan uit verschillende blokken die de gebruiker zelf kan samenvoegen tot bijvoorbeeld een stoel, een tafeltje of een wandmeubeltje, net als Legoblokken. ‘De mensen moeten het gebruik zelf bepalen. Ze kunnen het als object in de hal zetten, maar ook in de keuken en hun kind erop laten klimmen.’

Binnenkort staat zijn werk opnieuw in de belangstelling in een speciale expositie van ‘veelbelovende net afgestudeerde ontwerpers’ tijdens Inside Design in Amsterdam, de grote broer van de Bredase designvierdaagse.

Gebouw F, centrum voor architectuur en de Bredase kunstacademie St. Joost organiseren Design & Interieur samen met de negen Bredase interieurzaken en winkelgalerij ’t Sas.
De vierdaagse wordt op donderdag 1 september om 15.00 uur geopend op de kunstacademie aan de Beukenlaan in Breda. Er zal niet alleen aandacht zijn voor interieur- en meubeldesign, maar ook voor grafisch design. De verschillende winkels tonen meubels van bekende ontwerpers, zoals Charles Eames en Arne Jacobsen. Er zijn op verschillende locaties lezingen, films en rondleidingen. Onder meer designhistoricus Timo de Rijk geeft een lezing.
Op kunstacademie St. Joost beginnen eerstejaars deeltijdstudenten en tweedejaars voltijdstudenten op donderdag met het ontwerpen en maken van vliegers. Zaterdag worden die gepresenteerd en beoordeeld.

Muilwijk vindt het ‘supergoed’ dat St. Joost zich op deze manier inzet voor design en interieur. Dat zou wat hem betreft vaker en grootser mogen, zoals bijvoorbeeld de Design Academy in Eindhoven dat doet. ‘Die staan op de beurs in Milaan.’
Hij is overigens niet de enige ex-St. Jooststudent die exposeert. Ook Etienne Reijnders toont zijn ontwerpen in Gebouw F aan de Bosschstraat in Breda.
Kijk voor meer informatie op www.gebouwf.nl. (PM)