Criminaliteit bij studentenflat Den Bosch

Inbraak in auto’s, junks in het fietsenhok en vreemde mensen in de flat. De bewoners van de studentenflat aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch hebben er genoeg van.

‘Voor de vakantie lag de hele parkeerplaats achter het gebouw onder het glas. Bij verschillende auto’s waren de ruiten ingegooid. We hebben veel last van auto-inbraken’, zegt Frank Hendriks, derdejaarsstudent Bouwkunde en voorzitter van de Belangengroep voor de bewoners aan de Studentenflat Onderwijsboulevard (BSO).

De bewoners hebben bij Brabant Wonen en de politie de criminaliteit gemeld. De politie rijdt sindsdien regelmatig over de parkeerplaats, zegt Frank. Maar drugsdealers en verslaafden blijven desondanks rondom het flatgebouw zwerven. ‘Het is gewoon niet prettig als je ’s avonds laat thuis komt en er lopen allerlei vreemde gasten rond. Ze komen zelfs binnen. Hoe ze dat doen, weet ik niet’, zegt Frank.
Volgens de voorzitter van de BSO heeft Brabant Wonen plannen om de parkeerplaats af te zetten met hekken. De wijken Boschveld en Kruiskamp, die rondom de studentenflat liggen, staan bekend om de inbraken, vernielingen en andere overlast. (CB)