Femke Wittebol kandidaat voor gemeenteraad Den Bosch

Femke Wittebol, tweedejaarsstudente Bestuurskunde, wil met de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 op de kandidatenlijst van de PvdA in Den Bosch staan.

De Bossche studente heeft politieke ambities, maar wil niet meteen in de gemeenteraad. Daarom heeft ze zich beschikbaar gesteld voor een onverkiesbare plaats, omdat ze nog drie jaar moet studeren en genoeg tijd wil overhouden voor haar dispuut. ‘Bovendien woon ik relatief kort in Den Bosch. Ik vind dat er dan iemand in de raad moet zitten die Den Bosch beter en al langer kent.’
Of de PvdA in Den Bosch er ook zo over denkt, is nog even afwachten. Dinsdag 11 oktober heeft ze een sollicitatiegesprek met de kandidaatstellingscommissie. In dat gesprek moet ze zichzelf in vijf minuten zo goed mogelijk presenteren. ‘Ik moet nog flink oefenen, met mijn moeder.’ (CB)