Haagse stagiairs runnen studentensport in Den Bosch

Zo moeilijk is het niet om studenten aan het sporten te krijgen, vinden Michel Appers en Thomas Hurks, derdejaarsstudenten Sport & Management aan de Haagse Hogeschool. Het duo runt sinds september studentensport LVS in Den Bosch.

‘Iedereen wil toch aan de gezondheidsnorm van veel bewegen voldoen’, zegt Michel. Het is de tweede dag dat hij en Thomas bij Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch aan het werk zijn.

Dave Suurs, die tot juli de LVS coördineerde, is vertrokken. Zijn tijdelijke contract is vanwege de bezuinigingen beëindigd. Hij geeft momenteel gymles op een middelbare school. Omdat hij veel trainingen gaf, is de LVS op zoek naar nieuwe sportleraren. Daarnaast moet de studentenraad, die zich bezighoudt met de organisatie van de LVS, aangevuld worden met nieuwe studenten.

De nieuwe coördinatoren, die onder begeleiding staan van manager Studentzaken Ad van Dooren, blijven in ieder geval tot 1 april. Van Dooren wil daarna opnieuw stagiairs inzetten. Dat kunnen studenten van de Haagse Hogeschool zijn, maar ook Avans-studenten die bijvoorbeeld de opleiding Management Economie & Recht volgen.

Hoe ze de studenten aan het bewegen krijgen, weet het tweetal nog niet precies. ‘We zitten hier net en moeten nog inzicht krijgen in het aantal studenten dat een sportkaart koopt.’ Het promoten van de teamsporten zou een middel kunnen zijn, want wat is gezelliger dan gezamenlijk flink zweten en na afloop een biertje of een wijntje te drinken. Michel en Thomas kunnen het weten, want zelf doen ze aan voetbal. [CB]

Belangstellenden voor de studentenraad kunnen zich melden bij de LVS in het souterrain, geopend op maandag en dinsdag van 9.30 tot 16.30 uur.