Honderden studenten hebben geen eigen facilitycard

Enkele honderden studenten in Breda en Tilburg hebben nog geen chippas van Avans Hogeschool. Zij moeten tijdelijk een bezoekerspas gebruiken.

Het probleem is ontstaan doordat de module in het softwareprogramma die de barcodes voor de kaartjes genereert, tegen zijn eindlimiet was aangelopen, zegt Sjef Verbeek, senior medewerker beheer chipkaart bij Avans.
Omdat over enkele maanden het nieuwe studentenregistratiesysteem Osiris wordt ingevoerd, leek het Avans niet zinvol iets te bedenken voor het oude systeem. Er wordt nu gewerkt aan een module die opnieuw barcodes genereert, maar die zowel op het oude als het nieuwe systeem werkt.
Het duurt volgens Verbeek nog minstens enkele weken voordat de studenten een eigen facilitycard hebben. Met de bezoekerspas kunnen zij van dezelfde faciliteiten gebruik maken als met een facilitycard. (PM)