Instroom deeltijd Small Business verdubbeld

Het aantal nieuwe studenten bij de deeltijdopleiding Small Business in Breda is dit jaar verdubbeld. De instroom bij de andere economische opleidingen van de Academie voor Deeltijd blijft gelijk aan vorig jaar of groeit licht.

Waarom Small Business zo groeit, kan Jan van Wijk, directeur van de Academie voor Deeltijd, niet echt verklaren. Het is wel zo dat de deeltijdvariant Small Business niet op veel plekken in Nederland wordt aangeboden.
De andere opleidingen van de deeltijdacademie in Breda, Commerciële Economie, Accountancy en Bedrijfseconomie groeien licht of blijven gelijk wat betreft instroom aan nieuwe studenten. De Bossche CE, die ook bij de deeltijdacademie hoort, groeit behoorlijk.
Van Wijk denkt dat de groei groter had kunnen zijn als de overheid de belastingaftrek voor scholing van werknemers niet had afgeschaft. Sowieso wordt het potje bijscholing volgens de directeur in slechte economische tijden als eerste afgeschaft. (PM)