Kun je denken, denk dan mee

Wie een beetje creatief is, kan vierduizend euro winnen met een goed idee. In de denktank van Create Tomorrow gaan studenten uit het hele land binnen zes uur vindingrijke oplossingen bedenken voor allerlei problemen.
Bedrijven en maatschappelijke organisaties zullen de problemen aandragen en de teams van studenten mogen proberen een plan te maken. Een vakkundige jury beslist wie er wint en de beste plannen zullen daadwerkelijk een vervolg krijgen, belooft de organisatie. Voor de nummers twee en drie liggen vijfentwintighonderd en vijftienhonderd euro klaar. De wedstrijd vindt plaats op woensdag 28 september op de Universiteit Twente.

De initiatiefnemers zijn de Twentse studentenverenigingen. Premier J.P. Balkenende opent de denktank en de dag eindigt met een feest. Wie mee wil doen, vindt – tussen de uitroeptekens door – op www.createtomorrow.nl. meer informatie. (BB/HOP)